Blog 25 Warmte - Reisverslag uit Nzhelele, Zuid-Afrika van Harry en Heleen Noordhof - WaarBenJij.nu Blog 25 Warmte - Reisverslag uit Nzhelele, Zuid-Afrika van Harry en Heleen Noordhof - WaarBenJij.nu

Blog 25 Warmte

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Heleen

22 November 2015 | Zuid-Afrika, Nzhelele

We zijn weer thuis! Dat wil zeggen, we zijn weer in Venda.
Het was een lange periode in Nederland: twee en een halve maand.
Hectisch af en toe. Ook wat betreft de situatie in de wereld: we vielen midden in de vluchtelingencrisis, terroristische aanslagen en dreigingen.
Maar we hebben ook genoten van de rust, de hartelijkheid, de warmte van de vele gesprekken die we met familie en vrienden mochten hebben. En natuurlijk van de hoogtepunten in de familie: twee nieuwe familieleden: Marina hoorde er al bij, maar nu ook officieel. Een prachtige trouwdag. In de natte septembermaand, maar net op de 11e was het droog en zonnig!
En de geboorte van Jente, ons 14e kleinkind. De vorige week zondag is ze gedoopt en dat konden we nog net meemaken voor ons vertrek.
Warmte ondervonden we ook tijdens de verblijven bij Roeli, Martijn en Tienke en Addy en Anke. En de vele aanbiedingen van mogelijkheden om te blijven overnachten. Wat is het goed om een meelevend thuisfrontteam te hebben.
Het was een goede tijd, waar we met genoegen op terug kijken. God is goed!

We zijn blij dat we nu weer terug zijn (met een driejarig visum!). Intussen zijn we al weer twee dagen naar school geweest. Een warme ontvangst. Het schooljaar loopt ten einde hier. Vrijdag was al de laatste schooldag voor de onderbouw en wat dat betreft kunnen we nog niet zoveel doen met de kinderen. We popelen om weer met hen aan het werk te gaan, maar moeten geduld hebben tot na de zomervakantie. Tot aan de vakantie hopen we bezig te gaan met planning en organisatie.
Gelukkig zijn er nog andere werkzaamheden. We hebben in het weeshuis kennis gemaakt met twee vrijwilligers: Manja uit Nederland en Linda uit USA. De volgende week hopen we samen met hen een middag een programma met de kinderen doen: Bijbelvertelling, zingen, kleuren, enz.
De ontvangst hier in de buurt en de kerk was ook hartverwarmend. We merken oprechte belangstelling.

Niet alleen ons hart is verwarmd, het is hier zomer en lekker warm. De vorige week was het boven de 40 graden, maar dat was voor onze aankomst. Nu is het tussen de 20 en de 30 en: regen waar we om gebeden hebben. Lekkere plensbuien. Sinds maart was er nog maar 1 bui gevallen tot nu toe, de droogte was hevig voelbaar. Geen sprietje gras meer in de tuin bijvoorbeeld. Alleen distels kunnen groeien. Nu na een paar dagen is alles al weer groen. Onkruid, dat wel, maar een beter gezicht en goed voor plant, mens en dier. De distels heb ik gerooid, voor ze nog meer zaad gaan verspreiden.

Fijn dat je de blog leest. Schroom niet om te reageren hier of per mail.

• 22 November 2015 - 17:48

Gert En Hennie:

Fijn dat er zo veel goed nieuws valt te delen.
    Weer een goede tijd toegewenst bij de Venda.
    Hartelijke groet.
    Hennie en Gert

• 22 November 2015 - 19:03

Piet Bakker:

Hoi Harry & Heleen,

Fijn dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben na zo'n tijd in je eigen land te zijn geweest zonder thuis. Jullie vallen weer met de neus in de boter, want de zojuist uitgebroken vakantie heeft al een flinke invulling. Onkruid wieden, distels en andere tropische verrassingen verwijderen. En jullie zouden nog eventjes weg. Was het niet naar Botswana? Ik hoop in ieder geval dat jullie je weer thuis zullen voelen.
    Hier gaat het ook prima. Half Saudië staat onder water, maar hier weet het mooie weer van geen wijken. Op school gaat het crescendo, en het komende weekend wordt een heel belangrijke voor mij. Wel of geen nieuw toekomstperspectief. We wachten af. Maar stilletjes vind ik het best wel spannend.
    We hebben wel weer skypecontact om bij te praten, maar eerst wil ik jullie een fijne tijd toewensen en voor deze nieuwe periode de zegen van ús Heit'.
    Tot de volgende keer!

Groet,

Piet.

• 23 November 2015 - 19:24

Martin/Greet Haze:

Wat mooi dat jullie (weer )zo welkom zijn/waren..
    Wij wensen jullie een goede Adventstijd en Gods bescherming!..hartelijke groet van ons.

• 24 November 2015 - 13:03

Koert Noordhof:

Wij zitten (Rina en Koert) een weekje in een bungalow Landgoed Het Loo in Oldebroek. Vanaf mijn tablet een groet van ons. Met veel interesse lees ik jullie verslagen. Hartelijke groet van je broer.